lördag 2 augusti 2014

Flygbladsutdelning i Västervik

Under torsdagen så deltog jag i en flygbladsutdelning i Västervik, arrangerad av Svenskarnas Parti. Dagen innehöll såväl valarbete som ett besök i stadens äldsta kyrka.

Valrörelsen är i full gång, så även för nationalisterna i Svenskarnas Parti. Som en del i detta så gjorde jag sällskap med några partimedlemmar för att bedriva valarbete i den fina kuststaden.

På schemat stod en utdelning av partiets valtidning på ett torg i stadens centrala delar. På det soldränkta torget passerade mycket folk och tidningar blev utdelade till nyfikna invånare. Samtidigt som utdelningen fortgick på torget så sysselsatte sig en mindre grupp med att dela ut flygblad i kringliggande bostadsområden.

Efter lite mat så avslutades dagen med ett besök i S:ta Gertruds kyrka, den äldsta i staden med anor från 1400-talet. Kyrkan innehöll såväl fint hantverk som vackra målningar. Dessutom så hängde två stora och imponerande tavlor längst in i kyrkan, på den ena fanns Karl XII och på den andra Gustav II Adolf. En intressant avslutning på en lyckad dag.

För egen del så var det första gången på länge som jag deltog i en liknande utåtriktad aktivitet. Jag måste medge att det var riktigt kul att få komma ut på gatan igen. Att möta folk och prata politik. Det har jag saknat.

Inga kommentarer: