onsdag 9 mars 2011

Tillbaka till bloggandet

Som ni kanske har märkt så har jag inte uppdaterat bloggen så mycket den senaste tiden. Utöver det vanliga med jobb och träning så beror detta på att jag har ägnat min tid åt att vistas ute i naturen, planera vad som kommer att hända framöver på det politiska planet samt umgåtts med nära och kära. Dessutom så ska jag vara ärlig och säga att det har varit skönt att vara ifrån bloggandet ett tag, men nu är det dags att börja igen.

Jag i en stege :)

Ibland så får jag kritik, antagligen en helt berättigad sådan, för att jag ytterst sällan skriver om mig själv som person rent privat. För att råda bot på detta så följer ett försök till trendbrott på denna punkt. Jag tänkte nämligen berätta lite om vad jag har haft för mig under helgen.

Ett blad som stack fram från berget.

Blå himmel, vita moln och vit snö - en fin kombination.

Under lördagen så spenderade jag flera timmar ute hos min familj som bor på landet. Det är alltid lika skönt att komma dit och oftast så brukar jag ta med min mors labrador ut på en lång promenad. Under första promenaden så fick labradoren dock stanna hemma, och i stället så fick jag sällskap av kameran. Det blev en vända i skogen, längsmed ett berg samtidigt som solen frambringade en riktigt härlig dag. Kameran fick jobba och några bra bilder blev det allt.


Det blåste kraftigt, något som gjorde träden levande.

Efter en god middag så tog jag med mig labradoren och kameran ut på en promenad längsmed Stångån. Nästan direkt så fick vi se tre stycken svanar som efter ett tag kände sig iakttagna och flög i väg. Vi vandrade vidare och fick åter syn på dem längre fram, denna gång så var det sex stycken. Det blåste mycket och när skymningen började träda in så begav vi oss tillbaka, men innan så hade vi sett flera rådjur och en hare. Labradoren tyckte att haren var extra intressant och försökte springa ifatt den.

Några av svanarna.

På söndagen så besökte jag åter min familj. På förmiddagen så blev det en längre ridtur med min mor och lillasyster. Vädret var strålande så det var riktigt behagligt. På eftermiddagen så besökte jag och min lillasyster vårt gamla barndomshem. Många minnen väcktes till liv, minnen som lever kvar och ibland får mig att le. Jag hade en bra barndom med närhet till djur och natur samt en kärleksfull och rättvis mor. Jag och min storebror provade ofta styrkan gentemot varandra, något som långsiktigt skapade en stark och ärlig relation. När allt kommer omkring så hade vi det bra, trots allt.

Inga kommentarer: