söndag 20 mars 2011

Nordisk Ungdom startar supportersida

För några veckor sedan så lanserade den svenskfientliga stiftelsen Expo en supportersida. Nordisk Ungdom valde då att lite skämtsamt bilda en supportergrupp, en supportergrupp som snabbt raderades. Därför har NU lanserat en egen supportersida. Ett initiativ som jag stödjer.

Anledningen till att Expo valde att starta sin supportersida är enligt dem själva för att många människor känner sig frustrerade över att, som de uttrycker det, främlingsfientliga krafter går framåt. Genom att vara supporter så skall dess människor ges möjligheten att delta mer aktivt i Expos svenskfientliga hatverksamhet, bland annat genom att skänka ekonomiska bidrag.

På sidan uttalar sig flera så kallade kändisar mot svenskhet och för mångkultur. Alla får dock inte vara supportrar. Detta fick den nationalistiska ungdomsorganisationen Nordisk Ungdom erfara, då deras supportergrupp snabbt raderades. Därför har NU valt att starta en egen supportersida.

Loggan för Nordisk Ungdoms supportersida.

På sidan kan privatpersoner och företag stödja NU och deras verksamhet med ekonomiska bidrag. Dessutom så uttalar flera nationalister sitt stöd för NU. Själv visar jag mitt stöd till NU på sidan, men för att undvika eventuella rykten så kan jag påpeka att jag inte är engagerad i NU. Däremot så stödjer jag deras verksamhet.

Mitt stöduttalande till Nordisk Ungdom och deras kampanj.

NU grundades år 2009 och har under sin verksamhet genomfört flera uppmärksammade aktioner med väldigt små medel som tvingat medierna att skriva om, den annars så nedtystade, svenskfientligheten. Verksamheten bedrivs helt ideellt, därför är just ditt bidrag viktigt.


Länkar
Nordisk Ungdoms kampanjsida
Nordisk Ungdoms hemsida

2 kommentarer:

Sparta sa...

Har du lämnat ND?

Rasmus Gårdebrink sa...

Till Sparta

Jag har inte lämnat ND helt. Dock så har jag fokuserat på annat politiskt arbete den senaste tiden.

Jag har tänkt skriva ett inlägg om det inom kort för att redogöra om det hela, och för att förebygga eventuella spekulationer.