torsdag 15 april 2010

Fria Tider uppmärksammar min dom

Den 11 april uppmärksammades min dom på nyhetsbloggen Fria Tider som skrev en artikel om händelsen i korta drag. Fria Tider är en samhällskritisk nyhetsblogg som fokuserar på att lyfta fram nyheter som etablerade medier undviker att ta upp eller vill tysta ned.

Fria Tider uppmärksammar min dom

Efter min dom där jag blev fälld för olaga intrång samt fick vite på 2 500 kronor så har jag mottagit ett stort stöd från nationalister runt om i landet. Det har även kommit stöd från oväntat håll vilket är glädjande.


Fria Tider – Nationaldemokrat dömd för olaga intrång


Relaterat:

Redogörelse kring min dom
Uppmärksamhet kring min dom

8 kommentarer:

Anonym sa...

Bra! Fria Tider har många läsare. Har märkt att dom skriver en hel del om ND.

Anonym sa...

Nu har skolinspektionen sagt att inget parti får hindras att informera i skolorna, liksom JK och kommun o landstingsförbundet.
Ett självklart beslut och sker det lugnt utan angrepp från AFA m fl är det lätt att hantera av skolledningen. Din dom verkar politisk och bör överklagas om det finns någon instans kvar.

Mvh
SD-are

Anonym sa...

Blir det någon lista till kommunfullmäktige i Vimmerby?

Rasmus Gårdebrink sa...

Till Anonym 1

Ja, det är möjligt. Jag hade faktiskt ingen större koll på dem innan jag fick reda på att de hade skrivit om min dom.

Rasmus Gårdebrink sa...

Till Anonym 2 (SD-are)

Det är positivt att de har uttalat sig om detta, men frågan är om det verkligen kommer att praktiseras till 100 procent. Detta är något som framtiden får utvisa.

Visst är det en självklarhet att om ett parti blir insläppt så bör även andra partier släppas in utan problem. Vårt samhälle har dock stora brister, inte minst när det gäller demokrati och yttrandefrihet för nationalister. Dessutom så har de etablerade medierna ett stort ansvar i detta som mer än gärna ljuger och smutskastar nationalister helt utan anledning.

Jo, det är relativt uppenbart att min dom är politisk och det verkar som att de på förhand hade bestämt sig för att döma mig.

Rasmus Gårdebrink sa...

Till Anonym 3

Ja, självklart så blir det en nationaldemokratisk lista till kommunfullmäktige i Vimmerby kommun :)

Anonym sa...

Härligt med en lista i Vimmerby! Hur många namn kommer ni att ha på listan i Vimmerby? Då Sd inte verkar kandidera så finns det ju hopp om att få något mandat.

Rasmus Gårdebrink sa...

Till Anonym 4

Listan kommer att presenteras inom kort, så var uppmärksam. Vore riktigt kul med i alla fall ett mandat i Vimmerby. Det skulle garanterat röra runt i den lokalpolitiska grytan :)