lördag 27 mars 2010

Uppmärksamhet kring min dom

För drygt två år sedan besökte jag, tillsammans med en kamrat, Vimmerbys två högstadieskolor. Anledningen till vårt besök var att samtala med rektorerna på de båda skolorna för att gå igenom ett framtida besök, då våra tidigare ansökningar hade avslagits på felaktiga grunder. Under tiden som vi sökte rektorerna så delade vi ut några flygblad till elever vi stötte på.

Jag kommer att återkomma längre fram med en längre redogörelse kring fallet och dess omständigheter.

Efter denna dag skulle samhället visa sitt rätta anlete. Hela fallet, domen, omständigheterna och det mediala efterspelet har visat på en stor tveksamhet kring de demokratiska principerna som vårt samhälle sägs bygga på. En berättigad fråga kring min dom är om den ger uttryck för rättvisa eller politiskt förtryck. Jag var sedan tidigare odömd och detta kan självklart ses som en brännmärkning då jag är obekväm för etablissemanget.

nationell.nu uppmärksammar domen

Med anledning av domen så har den populära nyhetssidan nationell.nu lagt upp en artikel som berör ämnet. Artikeln hittar ni här

2 kommentarer:

Anonym sa...

Även "Fria Tider" har tagit upp detta nu - http://www.friatider.se/nationaldemokrat-domd-for-olaga-intrang

Rasmus Gårdebrink sa...

Till Anonym 1

Jag tackar så mycket för att ni tar upp detta.